jueves, 7 de diciembre de 2017

balerinele

Prin anul 87-88 am avut o pacienta,care era balerina intr-un corp de balet din oras,in trupa lui Botscheler. Ma aflam in sala d nastere si eram pe punctul de a preda garzii,cand imi atrage atentia o tanara gravidaEra,blonda ,de inaltime potrivita ( mie) si cu o fata angelica...ma apropii de ea si ascult bataile cordului fetal ...nu se auzeau.Ii spun ca are un copil mort, era la termen,-pana atunci nu i-a spus nimeni ,nici macar Dr K medicul curant ...si plec acasa .A doua azi am aflat ca nascuse un fat mort...  alaptarea nu mai avea sens si este externata a 3 a zi .Medicul cu care nascuse nu mai era interesat de ea si ma ofer eu sa-i administrez progesteron 5 fiole ,cate una pe zi...aveam acasa fiole de 10 mg si nu o costa nimic.Adevarul este ca imi placea foarte mult....
Iese din spital si vine zilnic la pranz sa-i fac injectia .Imaginati-va ca era vara si avea un fundulet de vis.Eu ii fac injectiile ,dar simteam ca nu era dispusa la acte eroice.M-a invitat la ea acasa,langa gara de nord,i-am cunoscut sotul.era un tanar decent ,apropiat de varsta cu ea.Am stat la ei in jur de o ora....sunt sigur ca ii povestise despre mine.
Dupa aceste diligente i-am pierdut urma, ii facusem tratamentul potrivit si gratis ..de fapt fiolele erau foarte ieftine ,dar faptul cel mai impresionant era ca ii castigasem increderea si nu eram magar.
Acum, dupa atatia ani,am realizat ca increderea este cel mai important pentru un pacient,fie el barbat sau femee.--si am uitat sa va spun :erau de etnie ungara.
Am intalnit multe balerine fiecare cu personaliatea ei ..dar comprtamentul meu a fost decent cu fiecare...si toate au fost paciente
Una din ele era balerina la Continetal,la bar.era trecuta de 30 de ani,blonda frumoasa,cu corpul lucrat.A venit la mine de cateva ori si am facut dragoste..mi-a povestit cate ceva din viata ei.In acel mediu era clar ca raspùndea pozitiv avansurilor facute de oameni cu ceva scoala inalta,  cu speranta ca unul o va lua de sotie.
Dupa cativa ani o intalnesc pe strada langa spitalul Bega,locuia acolo,si imi povestete ca s-a casatorit cu unul Carol... si ca nu e ok...se ingrasase foarte mult ,mai ales la corp ,se lasase de balet.am realizat atunci ca Carol ii impusese sa stea acasa, nu se mai relationa cu nimeni.viata ei a luat sfarsit odata cu casatoria ..avea un acoperis deasupra capului ,dar nu mai era libera.
Alta pacienta a fost fata vecinei mele din bul 6 martie.Stateau la parter ,la un etaj mai sus stateam eu...cand ne-am mutat eu aveam pe atunci 5 ani,Fam Porszolt  avea in componeta ei cei doi batrani si fiul ,care lucra undeva la o fabrica..prin 1952.aparuse in casa si sotia tanarului de atunci.Avea un defect la un picior, schiopata evident.Intai a murit batrana ,apoi fiul ei ,relativ tanar.
 Au avut o fata ,care pe la 18 ani nu era prea interesat de scoala si a intrat intr-un corp de balet.Apare intr-o zi cu mama ei la un consult .,eu ajunsesem ginecolog .O consult pe mama ei clinic .Dg.cancer genital ,cu stadialitate depasita chirurgical .deci doar tratamnet paliativ.Dupa nici un an a murit si ea..si a ramas o fata singura ,la nici 20 de ani.De atunci nu mai stiu de ea nimic..parintii mei se mutasera de cativa ani si locuiam la bloc langa sala Olimpia
Fiecare are o poveste de viata care i se pare interesanta ,dar de cele mai multe ori este tragica..una este sa traiesti peste 80 de ani si alta sa mori la 50 de ani..mai ales pentru urmasi.

No hay comentarios:

Publicar un comentario